برگزاری گردهمایی سراسری دوروزۀ مدیران روابط عمومی منابع طبیعی در مرکز آموزش جوانشیر از تاریخ 1403/7/23
تاریخ انتشار : 1403/07/25 - ساعت انتشار: ١٥:٠٦ - گروه خبری : اخبار استان
گردهمایی سراسری گردهمایی سراسری دوروزۀ مدیران روابط عمومی منابع طبیعی کشور با حضور دکتر وحید سرپرست این سازمان و مدیران ستادی و استانی روابط عمومی با هدف هماهنگی و برنامهریزی جهت پیگیری برنامه ها و سیاست های راهبردی روابط عمومی سازمان در سال 1403، بررسی مشکلات و چالشهای پیشرو، راهکارهای عملی برای بهبود فعالیتهای روابط عمومی و ایجاد هماهنگیهای بیشتر در این حوزه در روزهای دوشنبه مورخ 1403/7/23 در تالار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرکز آموزش دکترجوانشیر و سهشنبه 1403/7/24 در سالن ارسباران مرکز آموزش دکترجوانشیر برگزار شد.
با تلاوت کلامالله مجید، و پخش سرود ملی در سالن آمفیتئاتر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مجتمع آموزشی و توانمند سازی بهرهبرداران منابع طبیعی و آبخیزداری دکتر جوانشیر، مراسم افتتاح گردید و در آغاز افتتاحیّه سخنرانیهای سخنرانان محترم صورت پذیرفت. آقای دکتر مقدسی، رئیس محترم مجتمع آموزشی دکتر جوانشیر ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به جناب آقای دکتر وحید سرپرست محترم سازمان و مشاوران همراهش، و همچنین آقای زیاری، مدیر کل روابط عمومی و امور بینالملل سازمان و معاونانش همه مسؤولان روابط عمومی از سراسر کشور و با عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه در آغاز اظهار امیدواری کردند که کوچکترین قصوری در پذیرایی از مهمانان از سراسر کشور صورت نگرفته باشد و لحظات خوشی را تاکنون داشته و در ادامه نیز شاهدش باشند و به همۀ اهداف خود در گردهمایی دست یابند، خاصه مواردی که با آموزش همراه میگردد.
ایشان در ادامه گفتند که قصد تصدیع ندارم ولی چند نکته را به استحضار میرسانم: «امروزه با توجه به مسائل روز و و اتفاقات جدید در جامعۀ ملّی و بینالمللی، نقش آموزش کلیدی است. و اگر فیالواقع بخواهیم به اهداف نظام دست یابیم در جهت مقابله با آموزشهای مختلف خاصه کوتاه مدت داریم. طبق آمار و تحقیقات به عمل آمده و بر اساس نظر دانشمندان محقق، کارکنان آموزشدیده در مقایسه با آموزشندیدهها مؤثرترند. باید به این اصل مهم علمی باور داشته باشیم که آموزش هزینه نیست، بلکه سرمایهگذاری است. پیرو این اصل و اصول و سیاستهای سازمانی در جهت نیل به اهداف ملی تعریفشده برای سازمان، برنامهریزیها و استراتژیهایی را اتخاذ کردیم تا مجتمع آموزشی و توانمند سازی بهرهبرداران منابع طبیعی و آبخیزداری دکتر جوانشیر، نسبت به برگزاری دورههای ملی، حضوری، مجازی، نظارتی و استانی (بیشتر در قالب مجریان و بهرهبرداران) در کارآمدترین شکل ممکن اقدام نماید. اقدامات فوری و جدی سال 1402 زمینه را برای این کارآمدسازی فراهم کرد و اکنون دورههای ملیمان نیز شروع و برگزار شده و هفته به هفته شاهد برگزاری یکی دو دوره تقریبأ در طول هر هفته هستیم».
آقای دکتر مقدسی در ادامه نسبت به ارائه گزارش عملکرد 1402 موارد را به شرح ذیل بیان داشتند:
- برگزاری تعداد 14 دورۀ آموزش کارکنان ملی حضوری در 1557 نفر روز
- برگزاری تعداد 43 دورۀ آموزشی کارکنان ملی مجازی در 5851 نفر روز
- برگزاری تعداد شش دورۀ ملی مجازی آموزش بدو خدمت کارکنان در 2204 نفر روز
- برگزاری تعداد چهار دورۀ آموزش کارکنان ملی الکترونیک در 17704 فقره گواهی
- نظارت بر صدور گواهی تعداد 49 دوره آموزش کارکنان نظارتی در 3866 فقره
- برگزاری تعداد 307 دورۀ آموزشی مجریان و بهرهبرداران در 7136 فقره صدور گواهی
- برگزاری تعداد 18 گردهمایی و کارگاه آموزشی دفاتر و معاونتها
ایشان خاطرنشان کردند که هر دوره برای اهداف خاصی طراحی شده، برای مثال دورههای آموزشی مجریان و بهرهبرداران اهداف کاشت یک میلیارد درخت را نیز مدنظر دارد و توسط ادارات ترویج استانها برگزار میگردد.
آقای دکتر مقدسی خاطرنشان کردند که دورههای حضوری شروعشده امسال نسبت به پارسال جلوتر است و با سرعت و کیفیت مطلئبتری پیش میرود، با این حال، دورههای مجازی ما یک مشکلی دارد که خدمت آقای وحید، سرپرست محترم سازمان عرض کردم که به سامانه بر میگردد که لازم است هر چه زودتر مشکل سامانه برطرف گردد و با عنایت به ضیق وقت برای برگزاری دورههای مجازی امسال که باید تا قبل از اسفندماه تکمیل گردد، نیاز به دستور تسریع از سوی دکتر وحید است تا هم برگزاری دورههای مجازی و هم صدور گواهینامه که منوط و وابسته به عملکرد سامانه است، دچار مشکل نشود.
در ادامه، در بخش ویژه این مراسم، سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.
دکتر حسن وحید در سخنان خود به نقش کلیدی روابط عمومی در موفقیت برنامههای سازمان اشاره کرد و گفت: «روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی میان سازمان و جامعه، نقشی اساسی در جلب اعتماد عمومی و آگاهیبخشی نسبت به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی دارد. تقویت روابط عمومی به معنای تقویت تعاملات بین مردم و مسئولان است که در نهایت به حفاظت بهتر از منابع طبیعی کشور منجر خواهد شد».
وی با اشاره به چالشهای جدید حوزه منابع طبیعی، مانند تغییرات اقلیمی و تخریب محیط زیست، از مدیران روابط عمومی خواست تا با بهرهگیری از ابزارهای نوین ارتباطی، سطح آگاهی مردم را افزایش داده و نقش فرهنگسازی را پررنگتر کنند.
دکتر وحید همچنین خواستار افزایش تعاملات بیندستگاهی و استفاده از ظرفیتهای موجود در رسانهها و شبکههای اجتماعی برای اطلاعرسانی سریع و دقیق شد.
در این نشست، محورهای اصلی این نشست از جمله مشکلات و چالشهای حوزه روابط عمومی، راهکارهای تقویت ارتباطات، نقش رسانههای اجتماعی در خصوص اهمیت حضور مؤثر در فضای مجازی و استفاده از شبکههای اجتماعی برای ارتقای سطح آگاهی عمومی و جلب مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی، عنوان شد.
در جلسه بعد از ظهر روز اول نشست مدیران روابط عمومی منابع طبیعی، حجتالاسلام والمسلمین احسان علائیان ظهر روز دوشنبه 22 مهر در گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری سراسر کشور گفت :شما مدیران روابط عمومی پیشانی زیبای سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور هستید.
وی افزود: در بدو تولد انسانها نامگذاری جزو اولین اقداماتی است که پدران و مادران برای یک انسان انجام میدهند.
وی گفت: خداوند در قرآن مجید نحوه دیگری از نام انسان را نام برده به نحوی که انسان را فقیر و خودش را غنی معرفی نموده است.
حجت الاسلام والمسلمین علاییان با بیان اینکه سلمان فارسی از اصحاب نبی مکرم اسلام و یاران امیرالمومنین حضرت علی (ع ) بودند به بیان شاخصهای متنوع شخصیتی پرداخت.
در ادامه بحث، حجتالاسلام والمسلمین احسان علائیان خاطرنشان کرد: سلمان فارسی به عنوان یک الگوی برجسته در معرفی و انتشار فرهنگ اسلامی و ارزشهای انسانی شناخته میشود. او در دورهای زندگی میکرد که بت پرستی و جهل در جامعه رواج داشت، اما با تعهد و ایمان خود، نه تنها به اسلام و آموزههای آن خدمت کرد، بلکه موجب تحولات و بیداریهای اجتماعی نیز شد.
وی تاکید کرد: مدیران روابط عمومی باید به عنوان یک لینک ارتباطی قوی بین سازمان و مردم، عمل کنند و با اطلاعرسانی صحیح و به موقع، آگاهی و اطلاعات لازم را به جامعه منتقل نمایند.
حجتالاسلام والمسلمین علائیان افزود: روابط عمومی تنها یک واحد اداری نیست، بلکه نقش کلیدی در شناخت و ارتقاء تصویر سازمان در ذهن مردم دارد و میتواند به بهبود روابط و اعتماد عمومی کمک کند.
در دومین روز از گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانهای کشور که در سالن ارسباران مجتمع آموزشی دکتر جوانشیر کرج برگزار شد، عبدالحمید محمدی، دستیار مردمیسازی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی در موفقیت سازمانها گفت: «چیزی که ما را به هدف میرساند عامل ارتباطی است. ارتباط قوی اگر باشد موفق هستیم و اگر عامل ارتباطی قطع شود، اهداف محقق نمیشوند.»
وی با اشاره به جایگاه ویژه روابط عمومی در سازمانها، افزود: «روابط عمومی چشم و چراغ اداره و سازمان است و جایگاه همان عامل ارتباطی را دارد. روابط عمومی نباید در مواجهه با مدیر خجالت به کار ببرد و باید با شفافیت و صداقت به وظایف خود عمل کند.»
محمدی با تاکید بر اهمیت مردمیسازی در سازمانها، گفت: «مردمیسازی قائم به شخص نیست و این فرمایش رهبری است که در سازمانها و ارگانها شکل گرفته است. همکاری و همراهی مردم از دلایل مهم موفقیت هر سازمان است.»
دستیار مردمیسازی سازمان منابع طبیعی با اشاره به دستاوردهای بزرگ ملت ایران، گفت: «ما هر کجا به موفقیتهای بزرگ مثل دفاع مقدس دست یافتیم، همراهی مردم بوده است. بنابراین، باید ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشیم و از نظرات و پیشنهادات آنها استفاده کنیم.»
در ادامۀ جلسه، انتخابات رؤسا و دبیران مناطق سه گانۀ کشور در تقسیمبندی روابط عمومیهای منابع طبیعی کشور با آرای همکاران استانی برگزار شد.
این گردهمایی با هدف تقویت وحدت و همدلی در بین مدیران روابط عمومی و تاکید بر نقش مهم آنها در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد.
گفتنی است این گردهمایی دو روزه که از ۲۳تا ۲۴ مهرماه سال جاری در مرکز آموزش علمی کاربردی منابع طبیعی جوانشیر کرج برگزار شد، فرصتی را فراهم آورد تا مدیران روابط عمومی ادارات کل منابع طبیعی کشور، ضمن شناخت بهتر از مشکلات و چالشهای پیشرو، راهکارهای عملی برای بهبود فعالیتهای روابط عمومی را مورد بررسی قرار دهند و به ایجاد هماهنگیهای بیشتر در این حوزه بپردازند.
بر اساس این گزارش، در گردهمایی دو روزه مدیران روابط عمومی منابع طبیعی ستادی و استانی کشور، از زحمات و تلاشهای همکاران روابط عمومی در آستانۀ بازنشستگی نیز قدردانی ویژه شد.
شایان ذکر است مجتمع آموزشی دکتر جوانشیر با تمام امکانات خود از قبیل مهمانسرا، سالنهای برگزاری کارگاه و همایش و جلسات و تجهیزات مربوطه از تاریخ 1403/7/22 در خدمت همکاران گرامی مهمان از اقصی نقاط کشور بود.
ارسال به دوست
خروج